tirsdag den 28. december 2010

Security...

Today's blog is in Danish, sarcasm and irony is, I think, best expressed in my native language.


Hvor er proportionerne?
Jeg skal undersøges fra yderst til inderst når jeg tager flyet om morgenen, det handler om sikkerhed, om terror - UHA!
Det er for min egen sikkerheds skyld...
"Du vil føler dig mere tryg nu" -
Gu gør jeg ej!
Jeg føler mig mere irriteret!, - får lyst til at råbe BOMBE ind i fjæset på sikkerhedspersonalet, men så går det jo først helt gruelig galt (for mig),
...for som sikkerhedschefen arrrrghh "Excecutive Manager Head of Frontline Security Whatever", udtaler;

"Det er jo et højrisiko job, hvor nerverne sidder uden på tøjet. Mine medarbejdere sidder med et KÆMPE ansvar for jordens undergang - eller næsten.

Ok perspektiv - Så efter man har skåret det psykiatriske hospitalsområde kontinuerligt gennem de sidste 10 år, har men nu valgt at placere alle de mest neurotiske patienter som sikkerhedspersonale i lufthavnene.

Hallooo... I står og kikker gamle tandløse idioter som mig bag klunkerne (hvilket i sig selv kunne være angstprovokerende) for at se om vi kunne finde på at selvdestruere i luften. Det er der fan'me ikke meget "edge" over!!

Meget meget sikkert ankommet til CpH, tager jeg Metroen....

Her skal jeg så pludselig ikke være "sikker"? for min egen skyld... bla bla bla - eller hvad??
Der er ellers godt nok mange mennesker på Nørreport...

Hvor er proportionerne spørger jeg igen?

Siden jeg var gammel nok til at blive sluppet fri på egen hånd, jeg jeg nydt at tage ned til trafikhavnen for at sidde og se på skibe. Det inspirerer til drømme om sælsomme fjerne egne (selv om de fleste skibe var gamle halvt udrangerende coastere, der ikke ville overleve mange dage på åbent hav)
I dag kan jeg ikke gå en tur på havnen. Den er hegnet eftertrykkeligt inde, og der er overvågningskameraer over alt. Havnen er lukket land i dag, dog...
Tager jeg færgen til Norge glider det helt fint, indtil flere lastbiler, og biler med trailer kører problemfrit ombord, ja jeg må endda have min egen 1½ liters Cola med :)

...proportion CpH - Nørreport - Hirtshals

(Nu håber jeg ikke, at svaret bliver, at jeg også skal kikkes i R%<¤# når jeg skal med Metroen og færgen til Norge)

Vi har fuldstændigt mistet overblikket, og proportionerne. Det er beviseligt vilkårlighed og ikke realitet der styrer sikkerheden.

Og hvad er det med den der "sikkerhed"?
Jeg er ikke bange, ikke spor.
Hvad skulle jeg være bange for?
Chancen for at jeg lemlæster mig selv til ukendelighed, når jeg kører på min motorcykel er betydeligt større end for at jeg skulle rende ind i en terrorist, der vil sende mig til min næste reinkarnation som bombehund.

Disse "asymmetriske" modstandere vi har, hvem end de så må være, må sidde og grine deres røv i laser over det tidsspilde, og de bunker af penge vi bruger, med så lidt forstand og fornuft, og - hvis de virkelig var så opsat på at få has på os - med så lidt succes...

2 kommentarer:

  1. Du har helt ret i sammenligningen med togtrafik. Bare tænk på den enorme risiko man løber når man kører med højhastighedstog og almindelige tog for den sags skyld.

    Reklameværdien er dog ikke den samme som den er ved terror mod fly. mange har jo en frygt for bare det at flyve, og de enorme rssourcer der sættes ind på fænimenet er måske den største gevindst, for den giver jo indtryk af den evigt store og overhængende fare man svæver i når man går op i et fly.

    SvarSlet
  2. Men London fik da nok opmærksomhed??

    Ikke fordi jeg plæderer for mere sikkerhed, tvært imod!

    Men vi kan da ikke lade nogle få imbisile individer diktere hvad vi skal gøre og ikke gøre, så har vi jo tabt friheden.

    Du har givet ret i det med "flyskræk"
    Der er en særlig "aura" omkring det at være i en lufthavn, noget ophøjet, med vagter, politi, forbudtzoner osv.

    For 100 år siden var det på banegårdene det så sådan ud (eller næsten) i dag er de mennesketomme for så vidt angår service-personale - til gengæld er det blevet dyrere end at flyve...
    Man skal lade være med at undres, den danske (og internationale) virkelighed er hensides al fornuft...

    SvarSlet