onsdag den 10. juni 2009

Taget til indtægt...

Nå.. Det lykkedes ikke at give politikerne en lærestreg ved at stemme nej.

Faktisk har jeg fået den ketterske tanke at det har givet bagslag.

Først falder politikerne over hinanden i selvgodhed for at erklære sejer. Det er jo slemt nok. Dernæst står der et helt kobbel der vil tage det trods alt store antal "nej" og blanke stemmer til intægt for alverdens mærkelige budskaber, det er jo nærmest ubærligt.

Nej jeg er ikke republikaner !
Nej en selvfed ung radikal har jeg ikke tillid til kan skrive en "bedre grundlov"
Nej grundloven behøver ikke være "læs let" for stave/læse svage

Jeg er blot indigneret over politikere der grundlæggende ikke har fattet hvad demokratiet egentlig går ud på!

. . .

Har jeg forstået det ret, er det excit-poll's der har redet "ja" et hjem, og det maner jo til eftertanke. Noget tyder på at de der står til at tabe medens "tid er" kan mobilisere "reserverne" og redde om ikke hele tabet hjem, så betydelige dele af det. Mon ikke det er på tide at indføre "stemmepligt", så er der ikke så mange undskyldninger. Man kunne selvfølgelig også forbyde excit-poll's, men der er efter min bedste overbevisning mere end forbud nok i dette land, så den vælger jeg fra.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar